Skip to content

Wydatki państwowe na programy kontroli tytoniu i rozliczenie tytoniu

1 miesiąc ago

721 words

Minęły już cztery lata, odkąd przemysł tytoniowy zawarł ugodę ze wszystkimi 50 państwami i zasugerowano, że ugoda nie spełnia obietnicy1. Pomimo nowo narzuconych ograniczeń marketingowych, 24-procentowy wzrost wydatków marketingowych przez branża tytoniowa w roku następującym po rozliczeniu (w sumie 8,24 miliarda dolarów) była najwyższą odnotowaną w historii.2 Nie zanotowano znaczącego spadku ogłoszeń w czasopismach kierowanych przez młodzież. 3.4 Paradoksalnie branża tytoniowa nadal cieszy się rosnącymi przychodami: chociaż cena papierosów wzrosła w ciągu dwóch lat po rozliczeniu nawet o 50 procent, sprzedaż papierosów zmniejszyła się o zaledwie 10 procent w tym samym okresie.2 Podstawowy cel ugody został jednak opisany jako promowanie zdrowia publicznego, a nie karanie przemysłu tytoniowego.6 W rzeczywistości umowa o ugodach ramowych wyraźnie stwierdza, że jednym z celów porozumienia było wspieranie środków zdrowotnych związanych z tytoniem związanych z tytoniem . 7 W rezultacie oczekiwano, że państwa zainwestują znaczną część swoich dochodów z rozliczenia w kompleksowe programy kontroli tytoniu. Wiele badań wskazuje, że w ciągu ostatniej dekady państwa z takimi programami wykazywały spadek konsumpcji papierosów znacznie wyższy niż średnia krajowa.8-10 Oszacowano, że sam program kalifornijski od samego początku uratował ponad 33 000 istnień ludzkich. 8 Centra Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) przeprowadziły opartą na dowodach analizę skutecznych programów kontroli tytoniu państwowego i wydały zalecenie dotyczące minimalnego finansowania dla każdego państwa.11 Te zalecenia, które są oparte na wskaźniku palenia i rozkładzie demograficznym wieku każdego stanu, wahają się od około 5 $ do 15 $ na osobę
Przydział funduszy rozliczeniowych przez legislatury stanowe został dokładnie zbadany. Ostatnie dane sugerują, że tylko niewielka część ugody została poświęcona programom kontroli tytoniu. 12-15 Jednak poprzednie raporty nie uwzględniały faktu, że niektóre państwa finansują swoje programy kontroli tytoniu z innych źródeł dochodów, takich jak podatek akcyzowy od papierosów. Ponieważ dochody państwa są zamienne, państwa, które przeznaczają jedynie niewielką część swoich dochodów z rozliczenia na programy kontroli tytoniu, mogą w rzeczywistości finansować te programy z innych źródeł dochodu. Dlatego przeprowadziliśmy analizę przekrojową, aby ocenić wydatki państwa na programy kontroli tytoniu w kontekście innych danych ekonomicznych i zdrowotnych państwa.
Metody
Źródła danych
Informacje o wysokości środków rozliczeniowych otrzymanych przez każde państwo w roku podatkowym 2001 oraz o sposobie alokacji tych środków uzyskano z bazy danych opracowanej przez Krajową Konferencję Organów Ustawodawczych.15 Dane dotyczące przydziału były dostępne tylko dla 45 państw. Dane nie były dostępne dla Arkansas, Missouri, Oregon, Pensylwanii i Tennessee.
Dane na temat stanu palenia tytoniu (1999), współczynników zgonów związanych z paleniem tytoniu (1990-1994) i podatku akcyzowego państwowego papierosów (2000) uzyskano na podstawie danych populacji populacyjnej CDC.16-18, jak również szacunków ludności bez ubezpieczenia zdrowotnego, zostały uzyskane z Biura Spisu Powszechnego. 19,20 Dane o dochodach osobistych na jednego mieszkańca uzyskano z Biura Analiz Ekonomicznych.21 Informacje o państwowych wydatkach Medicaid za rok podatkowy 1999 uzyskano z Centrów Opieki Medycznej i Medicaid. 22 Informacje na temat wydatków Medicaid związanych z paleniem tytoniu w 1993 r. Uzyskano z wcześniej opublikowanych szacunków populacyjnych.23 Szacunki dotyczące produkcji tytoniu uzyskano z Wydziału Rolnictwa.24
Budowa zmiennych
Oszacowania stanu środków na programy kontroli tytoniu w przeliczeniu na jednego mieszkańca w roku podatkowym 2001 uzyskano, dodając dolary rozliczeniowe przeznaczone na programy kontroli tytoniu (zgłoszone przez Krajową Konferencję Państw Ustawodawczych), aby określić fundusze programu kontroli tytoniu pochodzące ze wszystkich inne źródła (opracowane przez CDC) .14,15
Alokacje dotacji według państw zostały sklasyfikowane w następujący sposób: programy kontroli tytoniu, wydatki na opiekę zdrowotną (Medicaid, zdrowie jamy ustnej i zdrowie psychiczne), opieka długoterminowa (opieka domowa, ubezpieczenie długoterminowe i pomoc farmaceutyczna dla osób starszych), oraz badania dotyczące chorób związanych z paleniem tytoniu.15 Inne kategorie obejmowały edukację, usługi dla dzieci i młodzieży, pomoc dla społeczności uzależnionych od tytoniu, rezerwę budżetową (fundusze powiernicze) i różne (począwszy od ochrony przeciwpowodziowej i egzekwowania prawa po obniżki podatków). obliczył także odsetek przydzielonych funduszy rozliczeniowych, które były przeznaczone na programy kontroli tytoniu dla każdego państwa
[więcej w: usg piersi lodz, urolog warszawa nfz, poradnia zaburzeń rytmu serca ]
[przypisy: urolog warszawa nfz, endometrium po poronieniach, zniesiona lordoza szyjna objawy ]

0 thoughts on “Wydatki państwowe na programy kontroli tytoniu i rozliczenie tytoniu”