Skip to content

Wydatki państwowe na programy kontroli tytoniu i rozliczenie tytoniu czesc 4

1 miesiąc ago

345 words

Państwa produkujące tytoń również wykazywały wyższy wskaźnik palenia niż inne państwa, chociaż różnica ta nie była statystycznie istotna. Dochód na osobę na mieszkańca, wydatki Medicaid i odsetek ludności bez ubezpieczenia zdrowotnego nie były powiązane z finansowaniem programów kontroli tytoniu. W przypadku analizy wieloczynnikowej udział dochodów z rozliczenia przyznanych programom kontroli tytoniu oraz liczba otrzymanych dolarów rozliczeniowych na palacza były istotnymi niezależnymi czynnikami prognostycznymi finansowania programów kontroli tytoniu. Kiedy powtórzyliśmy te analizy, wykorzystując kwotę finansowania programów kontroli tytoniu na dorosłego palacza jako zmienną wynikową, nie było znaczącej zmiany w wynikach. Czynniki związane z przydzielaniem państwowych funduszy rozrachunkowych
Istniała znaczna zmienność wśród państw w stosunku do pieniędzy rozliczeniowych, które zostały przydzielone do programów kontroli tytoniu, z przedziałem między stanami od 0 do 100 procent. Ponieważ udział dochodów z rozliczenia przyznanych programom kontroli tytoniu był ściśle związany z finansowaniem programów kontroli tytoniu, staraliśmy się określić cechy państwa, które były związane z wykorzystaniem w tym celu funduszy rozliczeniowych. Stwierdziliśmy, że legislatury w państwach produkujących tytoń mają tendencję do przeznaczania niższej części swoich dochodów z rozliczania na programy kontroli tytoniu niż legislatury w innych państwach (12,1 procent wobec 4,1 procent przydzielonych funduszy rozliczeniowych, P = 0,03). Nie było związku między odsetkiem funduszy rozrachunkowych przydzielonych na programy kontroli tytoniu a różnymi środkami związanymi z obciążeniem związanym z paleniem tytoniu: wskaźnik palenia tytoniu, śmiertelność związana z paleniem lub śmiertelność z powodu raka płuc lub wydatki Medicaid związane z paleniem tytoniu.
Ponieważ tak znaczna część dochodów państwa została przeznaczona na programy opieki zdrowotnej, przeanalizowaliśmy również cechy państwa, które mogą być związane z wykorzystaniem w tym celu funduszy rozrachunkowych. Stwierdziliśmy, że państwa, w których większa część populacji nie posiadała ubezpieczenia zdrowotnego, częściej wykorzystywały swoje fundusze na opiekę zdrowotną (rho Spearmana = 0,62, P <0,001). Nie było związku między alokacją opieki zdrowotnej a dochodem na głowę mieszkańca, wydatkami Medicaid na głowę mieszkańca lub innymi wymienionymi powyżej zmiennymi stanu.
Dyskusja
Nasza analiza pokazuje, że najważniejszym predyktorem finansowania programów kontroli tytoniu nie była przewaga palenia ani potrzeby zdrowotne, ale alokacja funduszy. W 2001 r. W programach kontroli tytoniu przeznaczono niewielką część środków na rozliczenia tytoniu. Wpływ decyzji w sprawie alokacji został wyraźnie podkreślony w naszej analizie, która wykazała, że państwa przeznaczające większą część swoich funduszy na rozliczenia na programy kontroli tytoniu mają tendencję do osiągania wyższe poziomy finansowania programów kontroli tytoniu. Tę zależność można było oczekiwać, ponieważ kiedy wydatki na program kontroli tytoniu z wszystkich 50 państw były rozpatrywane łącznie, ponad połowa środków pochodziła z dochodu z rozliczenia. Powoduje to większe poczucie pilności w zakresie wykorzystania funduszy rozliczeniowych na programy kontroli tytoniu.
Odwrotna korelacja między stawkami za palenie a finansowaniem programów kontroli tytoniu budzi poważne obawy
[patrz też: rodzaje manicure, urolog warszawa nfz, szpital tuchola rejestracja ]
[hasła pokrewne: kursy dla fizjoterapeutów, wadowice olx, kursy fizjoterapia ]

0 thoughts on “Wydatki państwowe na programy kontroli tytoniu i rozliczenie tytoniu czesc 4”

  1. może ktoś wie, jak szybko (w dniach) można i należy podjąc rehabilitację u chorego z nadciśnieniem