Skip to content

Wydatki państwowe na programy kontroli tytoniu i rozliczenie tytoniu cd

2 miesiące ago

409 words

Kategoria Inne obejmuje edukację (3,8 procent wszystkich przydzielonych funduszy rozliczeniowych), usługi dla dzieci i młodzieży (3,7 procent), rezerwę budżetową (13,7 procent) i różne (18,7 procent). Procenty nie sumują się 100 ze względu na zaokrąglenia. Rządy państwowe w sumie zagospodarowały w 2001 r. Około 6,5 miliarda dolarów w funduszach rozrachunkowych. Około 6 procent tych funduszy było przeznaczonych na programy kontroli tytoniu (ryc. 1). Łącznie wydatki na opiekę zdrowotną stanowiły około 41 procent wszystkich przydziałów na osiedla państwowe; opieka długoterminowa i badania medyczne otrzymały odpowiednio 3 procent i 4 procent. Społeczności uprawiające uprawy tytoniu otrzymały około 5 procent, a ponad jedna trzecia funduszy została przekazana do innych programów niezwiązanych ze zdrowiem, takich jak edukacja, usługi dla dzieci i młodzieży, rezerwy budżetowe i różne programy.
Czynniki związane z wydatkami na programy kontroli tytoniu
Tabela 2. Tabela 2. Czynniki związane z wydatkami per capita na programy kontroli tytoniu w 2001 r. Rysunek 2. Rysunek 2. Finansowanie przez państwo programów kontroli tytoniu według państwowych stawek za palenie. Kilka grup stanów pokrywa się na wykresie i są one reprezentowane przez następujące numery w ramkach: – Colorado, Washington, Rhode Island i New Hampshire; 2 – Oregon i Virginia; 3 – Tennessee, Michigan, North Carolina i Oklahoma; i 4 – Luizjana, Karolina Południowa i Alabama.
Państwa z wyższymi wskaźnikami palenia miały znacznie niższe wydatki na programy kontroli tytoniu (rho Spearmana = -0,38, P = 0,007) (tabela 2 i wykres 2). Ustalenie to utrzymywało się nawet po tym, jak stany tytoniowe zostały wyłączone z analizy. Finansowanie programów kontroli tytoniu również wykazywało tendencję do odwrotnej korelacji ze stopniem zgonów związanych z paleniem (rho Spearmana = -0,22, P = 0,12) oraz stopą zgonów z powodu raka płuc (rho Spearmana = -0,27, P = 0,06). Wydatki Medicaid związane z paleniem tytoniu nie miały związku z finansowaniem programów kontroli tytoniu (rho Spearmana = 0,003, P = 0,82).
Osada stanowiła główne źródło dochodów dla programów kontroli tytoniu. Łącznie dolary rozliczeniowe stanowiły około 55 procent wszystkich funduszy, które zostały wydane na kontrolę tytoniu w 2001 roku. Istniał pozytywny związek między finansowaniem programów kontroli tytoniu a dochodem z tytułu rozliczenia państwa, w przeliczeniu na dolary rozliczeniowe na palacza (rho Spearmana = 0,34 , P = 0,02) i per capita (rho Spearmana = 0,24, P = 0,09). Na szczeblu państwowym stwierdziliśmy silny związek między odsetkiem funduszy rozrachunkowych przydzielonych na programy kontroli tytoniu a finansowaniem programów kontroli tytoniu (rho Spearmana = 0,63, p <0,001). Wśród państw, które znajdowały się w najwyższym kwartylu w stosunku do ich rozliczenia przydzielonego do programów kontroli tytoniu, średni poziom finansowania na jednego mieszkańca programów kontroli tytoniu wyniósł 6,93 USD, podczas gdy pozostałe państwa miały średni poziom 2,73 USD (P = 0,01 ). Istniał również istotny związek między akcyzą papierosów a wydatkami na programy kontroli tytoniu (rho Spearmana = 0,29, P = 0,04).
Państwa produkujące tytoń miały znacznie niższe średnie wydatki na głowę mieszkańca dla programów kontroli tytoniu niż pozostałe państwa (1,20 USD vs.
[przypisy: wenus w futrze cda, fizjoterapia kursy, badanie hbsag cena ]
[podobne: poradnia zaburzeń rytmu serca, bromatologia i chemia toksykologiczna, wenus w futrze cda ]

0 thoughts on “Wydatki państwowe na programy kontroli tytoniu i rozliczenie tytoniu cd”

  1. [..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: sklep internetowy zdrowa żywność[…]