Skip to content

Wydatki państwowe na programy kontroli tytoniu i rozliczenie tytoniu ad 5

2 miesiące ago

576 words

Możliwym wyjaśnieniem tego odkrycia jest zróżnicowanie lokalnej kultury tytoniowej wśród państw. Odkryliśmy, że państwa produkujące tytoń inwestują mniej niż połowę w swoje programy kontroli tytoniu, jak inne państwa. Względy polityczne i gospodarcze mogą sprawić, że ustawodawcy będą mniej skłonni wspierać programy kontroli tytoniu w tych państwach. Na przykład ustawodawcy w państwach produkujących tytoń zainwestowali mniejszą część swoich przydziałów osiedli tytoniowych w programy kontroli tytoniu, a także mieli skłonność do niższych podatków akcyzowych na papierosy (0,07 USD w porównaniu z 0,46 USD, P 0,001). Wcześniejsze badania pokazały, że podwyżki cen indukowane podatkiem akcyzowym mogą niezależnie zmniejszyć konsumpcję tytoniu.25,26 Jednakże, gdy państwa produkujące tytoń zostały wyłączone z analizy, utrzymywała się odwrotna zależność między wysokością palenia a finansowaniem programów kontroli tytoniu, co sugeruje że stan produkcji tytoniu nie jest jedynym wytłumaczeniem tego stwierdzenia. Innym wyjaśnieniem tej odwrotnej relacji jest to, że państwa o wyższych poziomach finansowania teraz cieszą się niższymi wskaźnikami palenia w wyniku ich hojnie finansowanych programów. Jest to mało prawdopodobne, biorąc pod uwagę, że większość państwowych programów kontroli tytoniu jest stosunkowo nowa, a ich efekt uważa się za przyrostowy, narastający przez kilka lat. 8, 27 Po wyłączeniu z naszej analizy pięciu stanów z kompleksowymi programami zainicjowanymi wcześniej 1998 (Kalifornia, Massachusetts, Arizona, Oregon i Floryda), ta relacja trwała.
Stwierdziliśmy istotną zmienność w wysokości funduszy rozliczeniowych otrzymanych przez 46 państw uczestniczących w umowie o ugodę ramową. (Cztery państwa, które nie brały udziału, to Floryda, Minnesota, Mississippi i Teksas.) Stany rozliczające stosowały formułę alokacji opartą na przypisywanych do palenia państwowych wydatkach Medicaid. Oszacowanie wydatków związanych z paleniem jest złożonym i nieprecyzyjnym procesem, dla którego nie ma powszechnie akceptowanej formuły. Ponadto, wydatki państwa na Medicaid różnią się diametralnie między państwami. W rezultacie państwa z bardziej hojnymi programami Medicaid miały wyższe wydatki Medicaid związane z paleniem tytoniu i dlatego otrzymały bardziej hojne rozliczenia. Ta nierówność może mieć bezpośredni wpływ na finansowanie programów kontroli tytoniu, ponieważ nasze dane sugerują, że państwa o mniejszym dochodzie z rozliczania wydają mniej na te programy.
Chociaż potrzeba odzyskania wydatków medycznych związanych z paleniem stanowiła uzasadnienie dla pozwów, które doprowadziły do ugody, państwa, w których takie wydatki są wyższe, nie inwestują więcej w programy kontroli tytoniu. Stwierdziliśmy, że państwa o większych krótkoterminowych potrzebach zdrowotnych (wskazane przez odsetek ludności bez ubezpieczenia zdrowotnego) poświęcają większą część swoich rozliczeń na krótkoterminową opiekę zdrowotną. Może to odzwierciedlać tendencję ustawodawczą w stanach, w których większa część mieszkańców nie posiada ubezpieczenia, aby priorytetowo traktować swoje dolary za zdrowie, decydując się na przeznaczenie większych środków na wydatki krótkoterminowe. Jednakże alokacje budżetowe są wysoce zamienne. Z naszych danych nie możemy ustalić, czy dolary rozliczeniowe były przeznaczone na zwiększenie świadczeń na osobę, zwiększenie liczby beneficjentów, czy jedynie zastąpienie istniejących dolarów bez zwiększania wydatków Medicaid.
Ponad jedna trzecia funduszy rozliczeniowych została przeznaczona na programy niezwiązane ze zdrowiem
[patrz też: dyżury aptek sztum, uzupełnianie zębów, świąd sromu w ciąży ]
[hasła pokrewne: adapalen, endometrium w ciąży wymiary, olx radzymin ]

0 thoughts on “Wydatki państwowe na programy kontroli tytoniu i rozliczenie tytoniu ad 5”